Madaster wint Digital Top 50 Award van Google, McKinsey en Rocket Internet

Madaster Europa’s #1 ‘Tech for Social Impact’

Madaster, de publieke, online bibliotheek voor materialen in de gebouwde omgeving met als doel afval wereldwijd te elimineren, heeft donderdag 21 juni op technologie event Tech Open Air in Berlijn een Digital Top 50 Award gewonnen in de categorie ‘Tech for Social Impact’. De Digital Top 50 Awards zijn door Google, McKinsey en Rocket Internet ontworpen om gedurfd talent, geavanceerde innovatie en scherp zakelijk inzicht te herkennen en belonen.

Google, McKinsey en Rocket Internet hebben hun krachten gebundeld om de Digital Top 50 Awards te creëren. De Digital Top 50 Awards erkennen het toptalent van ondernemers in Europa, gebaseerd op de volgende vijf categorieën: B2B Start-ups, B2C Start-ups, B2B Scale-ups, B2C Scale-ups en Tech for Social Impact Companies. In totaal waren er ruim 400 inschrijvingen, waar de jury een Top 50 uit selecteerde. Het publiek kon de afgelopen weken stemmen op hun favoriet en op donderdag 21 juni moesten de deelnemers live ‘pitchen’ voor de jury tijdens het technologie event Tech Open Air in Berlijn. Madaster werd bekend gemaakt als ‘Winner Tech for Social Impact’.

Madaster fungeert als een online bibliotheek waarin materialen en gebouwen worden gedocumenteerd, net zoals verkaveling en grondbezit bij het kadaster. Vanuit Madaster kan iedereen een materialenpaspoort van zijn gebouw(en) laten maken. Een materialenpaspoort bevat veel informatie over de kwaliteit en de herkomst van de materialen en hun huidige locatie. Dit maakt hergebruik bij verbouwingen of terugwinnen van materialen eenvoudiger. Een gebouw wordt zo een gedocumenteerde ‘opslagplaats’ voor materialen.

“Wij zijn ontzettend trots de Digital Top 50 Award ‘Tech for Social Impact’ in ontvangst te mogen nemen. Het is een enorme eer om door Google, McKinsey en Rocket Internet beloond te worden voor het harde werk dat wij het afgelopen jaar hebben verzet. Samen met de hulp van de Madaster Kennedy’s, onze partners, onze klanten, onze supporters en het complete Madaster team is het gelukt een krachtig platform neer te zetten waarin materialen en producten uit de gebouwde omgeving geregistreerd kunnen worden zodat ze niet meer eindigen als afval. Deze award bewijst nogmaals dat we samen echt de transformatie kunnen maken naar een circulaire economie.”Pablo van den Bosch, board member Madaster Foundation

"Technologie en innovatie vormen de kern van de ondernemersgeest en de vijf winnaars van dit jaar bieden duidelijk unieke digitale diensten voor een circulaire economie, gezondheid, werkgelegenheid en meer.” Jurylid Sandra Fruendt, Marketing Director Google, B2B, Dach

“Madaster is uniek in het aanpakken van een van 's werelds grootste problemen, het elimineren van afval, via een open source platform.” Aldus tweet van Digital McKinsey in aanvulling op jurylid Karel Dörner, McKinsey Senior Partner

“De waardering van Google, McKinsey en Rocket Internet ervaren wij als een enorme steun voor onze crowdfunding campagne. Natuurlijk kun je zoiets niet plannen, maar wij vinden het fantastisch dat we op dezelfde dag dat we onze Converteerbare Impact Obligatie hebben gelanceerd, we de Europese #1 Social Impact Tech Startup zijn geworden. Met deze prijs kunnen we de ontwikkeling van ons platform een extra boost geven, zowel wat betreft functionaliteit als wat betreft internationale uitrol.” Martijn Oostenrijk, directeur Madaster Services B.V.

fullsizeoutput_3035.jpeg